YES3D PUBLICATIONS:

 

 2021 AND FORTHCOMING:

 

 

artículos científicos en revistas indizadas y capítulos de libro en editoriales de reconocido prestigio:

 

Jordán Enamorado, M. A. (en prensa para 2022). “Pitch your future”. Un proyecto docente para desarrollar la competencia lingüística y la actitud emprendedora. Editorial: Fragua.

 

Jordán Enamorado, M. A. (en prensa para 2022). Educación 4.0 en el aula universitaria: los principios de la cuarta revolución industrial aplicados a una metodología docente. Tirant Lo Blanch.

 

Sevilla-Pavón, A. & Finardi, K. R. (2021). Virtual Reality and Languages Learning through YES3D: a Needs Analysis on Entrepreneurship and Linguistic Services. In: I. Aznar Díaz, C. Rodríguez Jiménez, M. Ramos Navas-Parejo & G. Gómez García (Eds.): Desafíos de la investigación y la innovación educativa ante la sociedad inclusiva (pp: 1028-1045). Madrid: Dykinson. ISBN: 978-84-1122-024-8.

 

 

participaciones en otros eventos científico-técnicos:

 

Jordán Enamorado, M. A. (2021). El elevator pitch como recurso didáctico para el aprendizaje del inglés. Congreso Internacional de Investigación en Comunicación e Información Digital, IX EDICIÓN. Noviembre 2021. Facultad de Filosofía y Letras, Universidad de Zaragoza.

 

Nicolaou, A.; Sevilla-Pavón, A. (en prensa para 2022). Developing intercultural communicative competence in ESP learning through telecollaboration: An ecological perspective. In: S. M. Hilliker (Ed.), Virtual Exchange as a way to support SLA: Studies on language learning through online interaction. Berlin: De Gruyter Trends in Applied Linguistics Series.

 

Sevilla-Pavón, A.; Nicolaou, A. (en prensa para 2022). Engagement in learners’ identity construction within virtual exchange asynchronous discussions. In: L. Klimanova (Ed.), Identity, Multilingualism, and CALL. CALICO Volume, CALICO Book Series: Advances in CALL Research and Practice. Sheffield, UK: Equinox.

 

Sevilla-Pavón, A.; Nicolaou, A. (2021). An engagement-based analysis of learners’ identity construction in virtual exchange asynchronous discussions panel “Virtual Exchange: Bridging the gap between formal and informal learning”, YouthMediaLife Conference, 29/03 – 01/04/2021, University of Vienna (Austria).